Konsultacje społeczne z mieszkańcami Gminy Łapy dotyczące projektu Uchwały Rady Miejskiej w Łapach w sprawie zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji

poniedziałek, 30 grudzień 2024

Burmistrz Łap  na podstawie art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465; zm. Dz. U. z 2024 r. poz. 1572) oraz art. 6 ust. 1 i ust. 2 i art. 11 ust. 3 ustawy o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 278) oraz uchwały Nr XLIV/624/09 Rady Miejskiej w Łapach z dnia 30 października 2009 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami Miasta i Gminy Łapy ogłasza konsultacje społeczne z mieszkańcami Gminy Łapy dotyczące projektu Uchwały Rady Miejskiej w Łapach w sprawie zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji.

Cel konsultacji

Celem konsultacji jest zebranie opinii mieszkańców Gminy Łapy w sprawie poddanej konsultacji.

  1. Przedmiot konsultacji

Przedmiotem konsultacji jest projekt Uchwały Rady Miejskiej w Łapach w sprawie zasad wyznaczania składu

oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji.

Komitet Rewitalizacji stanowi forum współpracy i dialogu interesariuszy rewitalizacji z organami gminy w sprawach dotyczących przygotowania, prowadzenia i oceny rewitalizacji oraz pełni funkcję opiniodawczo-doradczą Burmistrza

  1. Data rozpoczęcia i zakończenia konsultacji

Konsultacje będą przeprowadzone w dniach 30.12.2024 r. do 03.02.2025 r.

  1. Forma konsultacji

Konsultacje będą polegały na zgłaszaniu uwag i wyrażaniu opinii po uprzednim zapoznaniu się z projektem Uchwały Rady Miejskiej w Łapach w sprawie zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji, w następujących formach:

  1. w postaci pisemnej poprzez Formularz zgłaszania uwag (dostępny do pobrania na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Łapach, zakładka Aktualności – http://www.lapy.pl i zakładce REWITALIZCJA oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) https://bip.um.lapy.wrotapodlasia.pl), który należy dostarczyć do siedziby Urzędu Miejskiego w Łapach: ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24 18-100 Łapy, do skrzynki na ankiety znajdującej się w Punkcie Obsługi Interesanta, w terminie trwania konsultacji.

W przypadku dostarczenia uwag za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu korespondencji do Urzędu Miejskiego w Łapach.

  1. w postaci elektronicznej poprzez formularz online dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Łapach zakładka Aktualności http://www.lapy.pl i zakładce REWITALZACJA oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) https://bip.um.lapy.wrotapodlasia.pl  po kliknięciu w link do formularza oraz poprzez wysłanie wypełnionego Formularz zgłaszania uwag na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. ustnie do protokołu podczas zbierania uwag ustnych w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łapach, Referat Inwestycji, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24, pokój nr 110, w godzinach pracy Urzędu Miejskiego przez cały okres trwania konsultacji społecznych
  3. w trakcie otwartych spotkań konsultacyjnych, które odbędą się:
  • w dniu 13 stycznia 2025 roku (poniedziałek) w godzinach 17.00 - 18.00 w Łapach, miejsce spotkania: Szkoła Podstawowa nr 3, ul. Letnia 1, 18-100 Łapy
  • w dniu 14 stycznia 2025 roku (wtorek) w godzinach 18.00 – 19.00 w Łapach, miejsce spotkania: Inkubator Przedsiębiorczości w Łapach, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 22A, 18-100 Łapy.

Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Łapach w sprawie zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji dostępny będzie:

  1. na stronach internetowych: Urzędu Miejskiego w Łapach http://www.lapy.pl i w zakładce REWITALIZACJA oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łapach (BIP) https://bip.um.lapy.wrotapodlasia.pl
  2. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łapach: ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy, Punkt Obsługi Interesanta, w godzinach pracy Urzędu.

Niezwłocznie po zakończeniu niniejszych konsultacji sporządzona zostanie informacja podsumowująca ich przebieg, zawierająca dane o miejscu i czasie ich przeprowadzenia, omówiony zostanie przebieg konsultacji społecznych oraz wskazane zostaną zgłoszone uwagi wraz z odniesieniem się do nic. Informacja będzie powszechnie dostępna.

  1. Zasięg terytorialny konsultacji.

W konsultacjach mogą wziąć udział mieszkańcy Gminy Łapy.

  1. Osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji

Za przeprowadzenie konsultacji odpowiada Kierownik Referatu Inwestycji.