Zapraszamy do udziału w konkursie „Najaktywniejsze sołectwo Gminy Łapy 2023”. Zmiana w harmonogramie konkursu
Burmistrz Łap Krzysztof Gołaszewski serdecznie zaprasza mieszkańców sołectw Gminy Łapy do udziału w konkursie „Najaktywniejsze sołectwo gminy Łapy 2023”.
REGULAMIN KONKURSU „NAJAKTYWNIEJSZE SOŁECTWO GMINY ŁAPY W 2023 r.”
- Cel Konkursu
Celem konkursu jest:
1) wspieranie działań integrujących lokalną społeczność;
2) promowanie najlepszych przykładów dobrych praktyk i inicjatyw zrealizowanych w sołectwach na rzecz rozwoju własnych miejscowości, w szczególności poprzez tworzenie wspólnych miejsc rekreacji i wypoczynku, kultywowanie tradycji i obyczajów lokalnych oraz poprzez dbanie o ład przestrzenny;
3) podniesienie świadomości mieszkańców wsi;
4) aktywizacja społeczności wiejskiej;
5) promocja Gminy Łapy.
Konkurs ma także na celu kształtowanie, rozwijanie i pielęgnowanie tożsamości lokalnej, zachowanie wartości środowiska kulturowego i przyrodniczego.
Organizatorowi konkursu zależy, aby jak największa liczba sołectw włączyła się w działania konkursowe.
2. Organizatorzy Konkursu
Organizatorem konkursu jest Burmistrz Łap.
3. Udział w Konkursie
- W konkursie mogą wziąć udział sołectwa z Gminy Łapy.
- Do przeprowadzenia oceny i punktacji przeprowadzonych działań sołectwa gminy Łapy zostały podzielone na dwie grupy:
I grupę stanowią sołectwa o liczbie mieszkańców do 200 osób: Daniłowo Małe, Gąsówka Stara, Gąsówka-Oleksin, Gąsówka-Somachy, Łapy-Korczaki, Łapy-Kołpaki, Łapy-Łynki, Łapy-Pluśniaki, Łupianka Nowa, Płonka-Kozły, Płonka-Matyski, Roszki-Włodki, Roszki-Wodźki, Wólka-Waniewska.
II grupę stanowią sołectwa o liczbie mieszkańców ponad 200 osób: Bokiny, Daniłowo Duże, Gąsówka Stara Kolonia, Gąsówka-Osse, Gąsówka-Skwarki, Łapy-Dębowina, Łapy-Szołajdy, Łupianka Stara, Płonka Kościelna, Płonka-Strumianka, Uhowo I, Uhowo II.
- Sołectwo do konkursu pisemnie zgłasza sołtys, rada sołecka lub 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa.
- Warunkiem udziału w konkursie jest złożenie deklaracji (według załączonego wzoru – Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursu).
- Deklaracje zgłoszeniowe można składać przez cały okres trwania konkursu, ale nie później niż do 30 czerwca 2023 r. w Urzędzie Miejskim w Łapach, pok. 203 lub e-mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Przez cały okres uczestnictwa w konkursie uczestnik powinien prowadzić dokumentację fotograficzną podejmowanych inicjatyw, w tym na rzecz porządku i czystości we wsi wraz z krótkim opisem stanu wyjściowego i po wykonaniu inicjatywy w miejscowości według załączonego formularza, stanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu konkursu.
- Wypełniony ww. formularz wraz z dokumentacją fotograficzną należy złożyć w terminie do dnia 7 lipca 2023 r. w Urzędzie Miejskim w łapach lub e-mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Każdy uczestnik konkursu ma prawo zwrócić się do Organizatora konkursu
o wyjaśnienie treści Regulaminu konkursu. Koordynatorem konkursu i osobą udzielającą szczegółowych informacji jest Inspektor ds. promocji Urzędu Miejskiego w Łapach, 85-715-22-51, w. 203, pok. 203, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
4. Harmonogram
Na prośbę sołtysów Gminy Łapy Burmistrz Krzysztof Gołaszewski dokonał zmian w Regulaminie konkursu w ten sposób, że ocenione zostaną także inicjatywy, które miały miejsce po Dożynkach Gminnych w 2022 r.
- 18 maja 2023 r. – ogłoszenie konkursu.
- do 30 czerwca 2023 r. – nabór deklaracji zgłoszeniowych.
- 1 września 2022 r. do 7 lipca 2023 r. – przeprowadzanie inicjatyw podlegających ocenie w konkursie przez poszczególne sołectwa.
- 10 lipca 2023 r. – 28 lipca 2023 r. – wizja lokalna Komisji Konkursowej; ocena zgłoszonych do konkursu sołectw.
- do 29 września 2023 r. – ogłoszenie wyników konkursu.
5. Komisja Konkursowa
- Wyboru zwycięzców konkursu dokona Komisja Konkursowa powołana przez Burmistrza Łap odrębnym zarządzeniem na podstawie następujących kryteriów oceny:
Lp. |
Kryterium |
Punktacja |
1. |
Wpływ inicjatyw na integrację i stopień zaangażowania społeczności lokalnej Ocena inicjatyw pod kątem zaangażowania mieszkańców sołectwa w jego realizację, współpracy przy ich wdrażaniu i osiągnięciu wspólnych celów. |
0-5 pkt. |
2. |
Długofalowa oddziaływanie inicjatyw Ocena inicjatywy pod kątem kontynuacji jego realizacji, czy była to inicjatywa jednorazowa, czy może jest to przedsięwzięcie cykliczne, albo odbywa się w sposób ciągły i jak długo trwa? |
0-5 pkt.
|
3. |
Utrzymanie czystości i porządku w sołectwie Ocena porządku i estetyki miejsc publicznych (placów, przystanków, skwerów, szkół, dróg, tablic informacyjnych, czystości terenów leśnych itp.) oraz ogólna ocena estetyki i czystości posesji (zwłaszcza widocznych z pozycji przechodnia posesji, budynków mieszkalnych i gospodarczych, płotów, ogrodów, sadów) rzutujących na wizerunek wsi. |
0-5 pkt. |
4. |
Stopień zaangażowania mieszkańców w wykonywane prace. Najwyżej punktowane będą inicjatywy i zaangażowanie jak największej części danej społeczności. Punktowana będzie ilość działających w sołectwie stowarzyszeń, kół gospodyń wiejskich oraz ich działalności. |
0-5 pkt. |
5. |
Ilość i jakość przeprowadzonych inicjatyw w sołectwie W konkursie oceniane będzie nowatorstwo, ilość zrealizowanych inicjatyw uwzględniających specyfikę danej miejscowości oraz jak najbardziej widoczne efekty, w tym pomysłowość w jak najlepszym ukazaniu wsi, a przez to jej promowanie. |
0-5 pkt. |
6. |
Dalsze plany związane z działalnością sołectwa Ocena inicjatyw, czy były to działania akcyjne czy systematyczne, stałe. Ocena czy w przyszłości planowane są przedsięwzięcia mające wpływ na jakość życia mieszkańców, poprawę ich otoczenia i więzi społecznych. |
0-5 pkt. |
- W pracach Komisji na prawach obserwatorów (w wizji lokalnej i w obradach Komisji) mogą uczestniczyć sołtysi (lub każdorazowo uzgodniony inny przedstawiciel sołectwa) tych wsi, które uczestniczą w konkursie.
- Decyzja Komisji o przyznaniu nagród jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
- Prawo interpretacji regulaminu konkursu, bądź rozstrzygania kwestii nie ujętych w regulaminie przysługuje Przewodniczącemu Komisji Konkursowej.
6. Nagrody
- Pula nagród wynosi 13 200 zł
- W każdej grupie sołectw zostaną wyłonione następujące miejsca z określoną poniżej wysokością nagród pieniężnych:
I miejsce – 1 700 zł
II miejsce – 1 200 zł
III miejsce – 700 zł
- Z pozostałej puli środków organizator konkursu może przyznać uczestnikom wyróżnienia.
- Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do zmiany wartości puli nagród, ilości oraz wartości poszczególnych nagród.
- Wygrana w konkursie – na podstawie uchwały zebrania wiejskiego – może zostać przeznaczona wyłącznie na cele związane z działalnością statutową sołectwa.
7. Postanowienia końcowe
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
- Podpisanie zgłoszenia jest jednoznaczne z zaakceptowaniem regulaminu konkursu.