Informacja dla Grantobiorców projektu Zielone Łapy

wtorek, 12 kwiecień 2022

Celem prawidłowego złożenia wniosków o wypłatę grantu w ramach Projektu pt. „Zielone Łapy” – projekty grantowe na odnawialne źródła energii na budynkach mieszkalnych w Gminie Łapy finansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020; Działanie 11.1 Wspieranie odbudowy gospodarki regionu w związku z pandemią COVID-19; zamieszczamy wzory dokumentów (protokół odbioru instalacji oraz wniosek o wypłatę grantu) do wypełnienia i złożenia w Urzędzie Miejskim w Łapach.

Przypominamy, iż zgodnie z § 4 pkt. 3 Umowy o powierzenie Grantu

Po zakończeniu montażu instalacji objętej Projektem, Grantobiorca zobowiązany jest w ciągu 7 dni kalendarzowych poinformować Grantodawcę o fakcie podpisania z Wykonawcą protokołu odbioru. Grantobiorca zobowiązany jest w ciągu 14 dni od zgłoszenia zakończenia prac montażowych instalacji do zakończenia odbioru przedsięwzięcia z udziałem Inspektora z Urzędu Gminy (działającego w imieniu Grantodawcy).

Informacja może być złożona telefonicznie lub drogą elektroniczną.

Przed zatwierdzeniem protokołu odbioru przez Inspektora nadzoru działającego w imieniu Grantodawcy powinien zostać podpisany aneks aktualizujący umowę o powierzenie grantu.

Przypominamy również, iż zgodnie z § 3 pkt. 2 Umowy o powierzenie Grantu

Grantobiorca zobowiązuje się do złożenia wniosku o wypłatę Grantu nie później niż 14 dni kalendarzowych od daty podpisania protokołu odbioru.

Wniosek należy złożyć w Urzędzie Miejskim w  Łapach ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24 w Biurze Obsługi Interesanta.

Warunkiem wypłaty Grantu jest dostarczenie przez Grantobiorcę wraz z wnioskiem o wypłatę grantu:

  1. a) kopii poprawnie wystawionej i zapłaconej (potwierdzenie zapłaty) faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę. Faktura VAT dołączona do Wniosku o wypłatę Grantu może obejmować jedynie koszty kwalifikowane zgodnie z katalogiem kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych wykazanym w punkcie III.6 Regulaminu konkursu,
  2. b) oryginału protokołu odbioru instalacji, podpisanego przez Grantobiorcę, Inspektora nadzoru inwestorskiego oraz Wykonawcę.
  3. c) kopii umowy Grantobiorcy z wykonawcą,
  4. d) kopii kosztorysu powykonawczego,
  5. e) kopii podpisanego i wypełnionego wniosku o zgłoszenie przyłączenia mikroinstalacji do Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
  6. f) o najmniej 3 ofert potwierdzających zasadność i rzetelność wyboru wykonawcy w oparciu o analizę rynku.

Przypominamy także, iż zgodnie z § 4 pkt. 8 Umowy o powierzenie Grantu

Grantobiorca jest zobowiązany do realizacji promocji projektu zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji dla projektów dofinansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w tym do informowania o fakcie otrzymania Grantu na realizację przedsięwzięcia poprzez umieszczenie na widocznym elemencie instalacji fotowoltaicznej i/lub instalacji kolektorów słonecznych naklejki promującej projekt, która zostanie mu przekazana przez Grantodawcę.

Prosimy o zgłaszanie się do Urzędu Miejskiego w Łapach po odbiór naklejek promujących projekt.