Od 13 września rusza głosowanie na wybór zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego Gminy Łapy

czwartek, 09 wrzesień 2021

Szanowni Państwo,

już od 13 września rusza głosowanie na wybór zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego. Aby Państwu ułatwić wybór, poniżej prezentujemy wizytówki poszczególnych zadań zgłoszonych przez mieszkańców.

W dniu rozpoczęcia głosowania o godz. 8.00 zostanie opublikowana karta do głosowania oraz uruchomiona aplikacja LUPE.

Kto może głosować?

GŁOSOWAĆ MOŻE KAŻDY MIESZKANIEC GMINY

BEZ WZGLĘDU NA WIEK - Głosować może także osoba niepełnoletnia, jednakże do karty do głosowania musi zostać dołączona zgoda opiekuna ustawowego.

Osoby w wieku od 13 do 18 roku życia mogą głosować samodzielnie – tj. mogą samodzielnie podpisać kartę do głosowania, jednakże do ważności ich czynności musi zostać dołączona także zgoda opiekuna ustawowego.

Wzór zgody opiekuna ustawowego stanowi załącznik Nr 5 do Uchwały Rady Miejskiej w Łapach Nr XL/306/21 z dnia 28 maja 2021 r i jest dostępny na stronie www.lapy.pl oraz w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Łapach. – pobierz:  Zgoda rodzica/opiekuna

BEZ WZGLĘDU NA ADRES ZAMIESZKANIA – liczy się tylko to, czy faktycznie mieszkasz na terenie Gminy Łapy. Na karcie do głosowania każdy głosujący wskazuje swój adres zamieszkania i swoim podpisem potwierdza, że podane dane są zgodne z prawdą. 

Jak głosować?

GŁOSOWANIE BĘDZIE ODBYWAŁO SIĘ W DWÓCH FORMACH:

1. PAPIEROWEJ – karta do głosowania zostanie udostępniona na stronie internetowej www.lapy.pl lub w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Łapach ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy – karty będą dostępne od momentu rozpoczęcia głosowania tj. od 13 września br. od godz. 8.00

Aby oddać swój głos w wersji papierowej, będzie należało wypełnić kartę do głosowania, i złożyć ją w:

  • Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Łapach do urny oznaczonej "Budżet Obywatelski",
  • przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Łapach ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy z dopiskiem "Budżet Obywatelski 2022"
  • lub po zeskanowaniu wysłać na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

2.ELEKTRONICZNEJ – poprzez oddanie głosu w aplikacji LUPE. W dniu rozpoczęcia głosowania, o godz. 8.00, zostanie udostępniony link do aplikacji, w który będzie należało kliknąć, następnie wypełnić i wysłać formularz.

Przy głosowaniu za pomocą aplikacji LUPE, osoba głosująca zostanie poproszona o podanie adresu e-mail, na który zostanie wysłana wiadomość z linkiem do potwierdzenia oddania głosu.

WAŻNE

Wszystkie oddane głosy zostaną sprawdzone przez Komisję, która zweryfikuje ich poprawność:

- kartę do głosowania uznaje się za ważną, jeżeli zostanie czytelnie wypełniona w każdym punkcie, własnoręcznie podpisana i dostarczona do Urzędu Miejskiego w Łapach lub na adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie od 13 września 2021 r. do 27 września 2021 r.;

- karty do głosowania wypełnione niekompletnie i złożone w innym terminie pozostawione zostaną bez rozpatrzenia;

- każdy mieszkaniec może oddać tylko jeden głos na jedno wybrane przez siebie zadanie - poprzez postawienie znaku X na karcie do głosowania bądź zaznaczeniu zadania w aplikacji LUPE;

- gdy głosujący wziął udział w głosowaniu więcej niż jeden raz, wszystkie oddane przez niego głosy uznane zostaną za nieważne;

- za nieważny uznany zostanie głos osoby niepełnoletniej bez podpisanej przez rodzica/opiekuna "Zgody opiekuna ustawowego";

- za nieważny uznany zostanie głos oddany na Karcie do głosowania bez zakreślonego wyboru zadania;

- za nieważny uznanie głos niepotwierdzony w aplikacji LUPE.

Uwaga!

Jeśli na karcie do głosowania zostanie zaznaczone 2 lub więcej zadań – zostanie ona uznana za nieważną. Podobnie, jeżeli mieszkaniec złoży 2 lub więcej kart do głosowania, bądź zagłosuje za pomocą karty i aplikacji LUPE – wszystkie zostaną uznane za nieważne. Karty do głosowania wypełnione niekompletnie i złożone w innym terminie pozostawione zostaną bez rozpatrzenia.

Głosowanie mieszkańców potrwa do 27 września.

 

Szanowni Państwo,

już od 13 września rusza głosowanie na wybór zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego. Aby Państwu ułatwić wybór, poniżej prezentujemy wizytówki poszczególnych zadań zgłoszonych przez mieszkańców.

W dniu rozpoczęcia głosowania o godz. 8.00 zostanie opublikowana karta do głosowania oraz uruchomiona aplikacja LUPE.

Kto może głosować?

GŁOSOWAĆ MOŻE KAŻDY MIESZKANIEC GMINY

BEZ WZGLĘDU NA WIEK - Głosować może także osoba niepełnoletnia, jednakże do karty do głosowania musi zostać dołączona zgoda opiekuna ustawowego.

Osoby w wieku od 13 do 18 roku życia mogą głosować samodzielnie – tj. mogą samodzielnie podpisać kartę do głosowania, jednakże do ważności ich czynności musi zostać dołączona także zgoda opiekuna ustawowego.

Wzór zgody opiekuna ustawowego stanowi załącznik Nr 5 do Uchwały Rady Miejskiej w Łapach Nr XL/306/21 z dnia 28 maja 2021 r i jest dostępny na stronie www.lapy.pl oraz w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Łapach. – pobierz:  Zgoda rodzica/opiekuna

BEZ WZGLĘDU NA ADRES ZAMIESZKANIA – liczy się tylko to, czy faktycznie mieszkasz na terenie Gminy Łapy. Na karcie do głosowania każdy głosujący wskazuje swój adres zamieszkania i swoim podpisem potwierdza, że podane dane są zgodne z prawdą. 

Jak głosować?

GŁOSOWANIE BĘDZIE ODBYWAŁO SIĘ W DWÓCH FORMACH:

1. PAPIEROWEJ – karta do głosowania zostanie udostępniona na stronie internetowej www.lapy.pl lub w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Łapach ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy – karty będą dostępne od momentu rozpoczęcia głosowania tj. od 13 września br. od godz. 8.00

Aby oddać swój głos w wersji papierowej, będzie należało wypełnić kartę do głosowania, i złożyć ją w:

  • Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Łapach do urny oznaczonej "Budżet Obywatelski",
  • przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Łapach ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy z dopiskiem "Budżet Obywatelski 2022"
  • lub po zeskanowaniu wysłać na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

2.ELEKTRONICZNEJ – poprzez oddanie głosu w aplikacji LUPE. W dniu rozpoczęcia głosowania, o godz. 8.00, zostanie udostępniony link do aplikacji, w który będzie należało kliknąć, następnie wypełnić i wysłać formularz.

Przy głosowaniu za pomocą aplikacji LUPE, osoba głosująca zostanie poproszona o podanie adresu e-mail, na który zostanie wysłana wiadomość z linkiem do potwierdzenia oddania głosu.

WAŻNE

Wszystkie oddane głosy zostaną sprawdzone przez Komisję, która zweryfikuje ich poprawność:

- kartę do głosowania uznaje się za ważną, jeżeli zostanie czytelnie wypełniona w każdym punkcie, własnoręcznie podpisana i dostarczona do Urzędu Miejskiego w Łapach lub na adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie od 13 września 2021 r. do 27 września 2021 r.;

- karty do głosowania wypełnione niekompletnie i złożone w innym terminie pozostawione zostaną bez rozpatrzenia;

- każdy mieszkaniec może oddać tylko jeden głos na jedno wybrane przez siebie zadanie - poprzez postawienie znaku X na karcie do głosowania bądź zaznaczeniu zadania w aplikacji LUPE;

- gdy głosujący wziął udział w głosowaniu więcej niż jeden raz, wszystkie oddane przez niego głosy uznane zostaną za nieważne;

- za nieważny uznany zostanie głos osoby niepełnoletniej bez podpisanej przez rodzica/opiekuna "Zgody opiekuna ustawowego";

- za nieważny uznany zostanie głos oddany na Karcie do głosowania bez zakreślonego wyboru zadania;

- za nieważny uznanie głos niepotwierdzony w aplikacji LUPE.

Uwaga!

Jeśli na karcie do głosowania zostanie zaznaczone 2 lub więcej zadań – zostanie ona uznana za nieważną. Podobnie, jeżeli mieszkaniec złoży 2 lub więcej kart do głosowania, bądź zagłosuje za pomocą karty i aplikacji LUPE – wszystkie zostaną uznane za nieważne. Karty do głosowania wypełnione niekompletnie i złożone w innym terminie pozostawione zostaną bez rozpatrzenia.

Głosowanie mieszkańców potrwa do 27 września.

 

1. „POD WSPÓLNYM DACHEM” - budynki warsztatowo – magazynowe na pograniczu Łap-Szołajd i Łap-Dębowiny

Lokalizacja

Plac za OSP Łapy Dębowina i WDK Łapy Szołajdy

(działka nr 194/6)

Opis zadania

Za strażnicą OSP Łapy - Dębowina znajdują się stare, zniszczone budynki, które służą przechowywaniu sprzętu strażackiego, kuchni polowej, materiałów opałowych, stołów i ławek wykorzystywanych podczas imprez integracyjnych, zapasowych krzeseł z Wiejskiego Domu Kultury, itp. Istniejące zabudowania są zlepkiem różnych stylów i konstrukcji, są stare, „sypia się”, szpecą otoczenie, lada chwila będą zagrażać bezpieczeństwu osób z nich korzystających oraz dzieciom bawiącym się na skateparku, czy parkourze – jednak są one niezbędne, gdyż zasoby lokalowe do przechowywania sprzętów i przedmiotów służących lokalnej społeczności są ograniczone. Wspomniane „chlewki” nie mają utwardzonej posadzki, do ich wnętrza dostają się gryzonie, panuje tam wilgoć, są nieszczelne a co za tym idzie żywotność przechowywana w nich przedmiotów prędko spada. Potrzeba jest więc wznieść w miejscu starych budynków, nowy i bezpieczny, a swym charakterem spójny wizualnie z otoczeniem i zaspokający potrzeby „warsztatowo-magazynowe” organizacji, które „pod wspólnym dachem” będą z niego korzystały (OSP, WDK, KGW), a na co dzień aktywnie działają dla dobra i na rzecz lokalnej społeczności.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

100 000,00 zł

2. Utwardzenie kostka betonową fragmentu ulicy Przechodniej w Uhowie

Lokalizacja

Przechodnia Uhowo (działka nr 738)

Opis zadania

Ulica Przechodnia o nawierzchni żwirowej jest łącznikiem pomiędzy dwiema głównymi ulicami przebiegającymi przez sołectwo Uhowo II: ul. Mickiewicza i ul. 1-go Maja w związku, z czym panuje na niej duże natężenie ruchu drogowego. Dodatkowo ulica Przechodnia posiada duży spadek. W efekcie powoduje to częste i duże ubytki nawierzchni, zwłaszcza po ulewnych deszczach, kiedy żwir jest wymywany, a następnie wraz z wodą opadową przemieszcza się i osiada na nawierzchni asfaltowej ulicy Mickiewicza. Powoduje to zapychanie się studzienek po ulewach oraz konieczność ciągłego uprzątania żwirowych nanosów z ul. Mickiewicza i uzupełnianie ubytków ulicy Przechodniej.

W ramach zadania zgłasza się utwardzenie kostką betonową fragmentu (o długości ok. 85 mb) ulicy Przechodniej położonej w Uhowie – Uhowo II. 

Szacunkowy koszt realizacji zadania

100 000,00 zł

3. Zagospodarowanie działki gminnej

Lokalizacja

Roszki-Wodźki 21 (działka nr 99/7)

Opis zadania

Zadanie będzie polegało na zagospodarowaniu działki gminnej znajdującej się na terenie miejscowości Roszki-Wodźki. Proponowane zagospodarowanie polega na: ogrodzeniu działki, budowie dwóch drewnianych altan o powierzchni 35 m2 każda, wyposażonych w drewniane stoły i ławy, budowę ceglanego grilla, nawiezienie i utwardzenie placu kostką, nasadzenie drzew i krzewów ozdobnych oraz  montaż ławek i koszów na odpady. Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia aktywności społecznej mieszkańców, a wybudowane obiekty (altany) będą pełniły funkcję rekreacyjną i ogólnodostępną. Przedsięwzięcie będzie komplementarnym rozwiązaniem dotyczącym inwestycji związanych z kształtowaniem przestrzeni publicznej. Wybudowanie altany łącznie z uporządkowanym i ogrodzonym placem podniosą aktywność miejscowości. Utworzone miejsce spotkań pozwoli na wypoczynek i wspólne spędzanie czasu wolnego w bezpiecznym otoczeniu.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

100 000,00 zł

4. Termomodernizacja budynku Świetlicy Wiejskiej i OSP w Łupiance Starej

Lokalizacja

Łupianka Stara 23

Opis zadania

Proponowane przez nas zadanie ma na celu termomodernizację budynku, w którym mieści się Świetlica Wiejska i OSP w Łupiance Starej. Budynek ten pełni funkcję centrum kulturalnego i służy całej lokalnej społeczności. Odbywają się w nim zajęcia dla dzieci i młodzieży, spotkania OSP i KGW oraz zebrania wiejskie. Budynek, jako jeden z nielicznych tego typu w okolicy nie ma nowej elewacji. W ubiegłych latach, dzięki pracy mieszkańców, udało się stworzyć za budynkiem plac zabaw a teren przed budynkiem został utwardzony kostką brukową. Termomodernizacja byłaby kolejnym krokiem w kierunku poprawienia walorów estetycznych budynku i okolicy.

Dodatkowo, taka inwestycja zmniejszyłaby koszty ogrzewania budynku. Mamy też nadzieję, że w kolejnych latach, dzięki wspólnym staraniom, uda nam się rozbudować istniejącą tam infrastrukturę o ławki, stojaki na rowery czy donice z kwiatami, aby uczynić to miejsce jeszcze bardziej przyjaznym.

Do powstania budynku, w którym mieszczą się Świetlica i OSP przyczyniło się wielu mieszkańców, dlatego też zależy nam, aby w udoskonalonej formie mógł służyć im jeszcze przez wiele lat.  

Szacunkowy koszt realizacji zadania

100 000,00 zł

5. Wspólna przestrzeń w Łapach-Pluśniakach

Lokalizacja

Plac gminny przy drodze Łapy - Łapy - Pluśniaki (działka nr 43)

Opis zadania

Działanie to polega na budowie wolnostojącej drewnianej altany o pow. 35m² wraz z wyposażeniem (np. ławy i stoły) oraz zagospodarowaniem terenu na placu wiejskim w Łapach Pluśniakach. Sołectwo posiada mnóstwo rzeczy niezbędnych do organizacji festynów, pikników, które trzeba przechowywać w miejscu zamkniętym, zabezpieczonym. Planowany jest zakup kolejnych rzeczy do wytwarzania produktów lokalnych, które również będzie trzeba przechować w danym budynku. W naszej wsi nie ma świetlicy wiejskiej, gdzie można by było przechować posiadane materiały, rzeczy sołectwa Łap - Pluśniak. Organizowane festyny, imprezy okolicznościowe na placu cieszą się ogromnym powodzeniem, dlatego też dalsze zagospodarowanie placu usprawni przeprowadzanie festynów i imprez oraz pozwoli na dalszy rozwój i realizowanie nowych pomysłów, inicjatyw.  

Szacunkowy koszt realizacji zadania

100 000,00 zł

6. Wymiana części dachu na Świetlicy Wiejskiej w Daniłowie Małym

Lokalizacja

Daniłowo Małe (działki nr 110 i 111/2)

Opis zadania

Świetlica jest miejscem spotkań mieszkańców sołectwa Daniłowo Duże i Daniłowo Małe. Odbywają się w niej zebrania sołeckie, jak również imprezy okolicznościowe takie jak: komunie, chrzciny, urodziny itp. Głównym problemem jest to, że przy dużych opadach deszczu dach przecieka i niszczy się wnętrze budynku.

W ramach realizacji zadania zgłasza się wykonanie konstrukcji dachu z pokryciem, wykonanie ściany kolankowej wraz z robotami towarzyszącymi – wyższej części budynku (sala spotkań). W roku 2020 wykonano dokumentację projektową w/w zadania. 

Szacunkowy koszt realizacji zadania

100 000 zł

7. Adaptacja części budynku na salę dydaktyczno-szkoleniową wraz z zapleczem sanitarno-socjalnym

Lokalizacja

OSP Uhowo ul. Szkolna

(działka nr 165/1)

Opis zadania

Zadanie ma na celu stworzenie Izby Pamięci o historii i dokonaniach jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Uhowie i propagowanie wśród mieszkańców pozytywnych postaw dot. bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Wyremontowana sala służyć będzie również do organizowania dla mieszkańców spotkań i serii szkoleń związanych z udzielaniem pierwszej pomocy oraz właściwych zasad i postaw związanych z ochroną przeciwpożarową.

Efektem takich działań będzie zmniejszenie liczby zagrożeń i pożarów w naszej gminie, natomiast szkolenia z pierwszej pomocy podniosą świadomość mieszkańców w zakresie ratowania życia i zdrowia. Izba pamięci zwiększy wiedzę mieszkańców o historii miejscowej jednostki, która nierozerwalnie związana jest z historią Uhowa, spowoduje również zwiększenie zaangażowania w życie społeczności, powiększając jednocześnie liczbę członków OSP.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

100 000,00 zł

8. Zagospodarowanie placu zabaw i rekreacji przy Szkole Podstawowej nr 2 w Łapach

Lokalizacja

Teren Szkoły Podstawowej nr 2 im. M. Kopernika w Łapach

Opis zadania

Teren za szkołą podczas sprzyjającej pogody przyciąga wielu uczniów. Plac powinien być bezpieczny i atrakcyjny dla użytkowników. Powinien również sprzyjać rozwojowi umysłowemu i sportowemu uczniów, a także powinien służyć integracji.

Wykonanie placu zakłada wymianę zniszczonych płytek chodnikowych, zakup i montaż ławek parkowych, stołów do gry w szachy/warcaby oraz stołów do ping-ponga. Plac będzie służył ok. 400 uczniom, a w godzinach popołudniowych okolicznym mieszkańcom.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

100 000,00 zł

9. Strefa dziecięcej aktywności przy SP1 w Łapach

Lokalizacja

Teren Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałem Integracyjnym im. Świętego Jana Pawła II w Łapach

przy ul. Polnej 9

Opis zadania

Realizacja zadania wynika z potrzeb lokalnej społeczności. Bezpośrednie sąsiedztwo SP nr 1 zamieszkuje liczna grupa rodzin posiadających małe dzieci. Rozbudowa przyszkolnego placu zabaw rozwiąże istniejący problem braku miejsc, w których rodzice posiadający małe dzieci mogliby bezpiecznie i aktywnie spędzać czas ze swoimi pociechami. Istniejący plac zabaw jest bardzo intensywnie wykorzystywany w godzinach popołudniowych oraz w weekendy, istnieje potrzeba jego rozbudowy o nowe elementy w celu zaspokojenia potrzeb lokalnej społeczności. Funkcjonowanie placu zabaw nie niesie ze sobą uciążliwości dla mieszkańców okolicznych budynków mieszkalnych.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

100 000,00 zł

10. Zagospodarowanie terenu przy Przedszkolu nr 2 w Łapach – plac zabaw

Lokalizacja

Teren Przedszkola nr 2 w Łapach,  ul. Cmentarna 23, 18-100 Łapy

Opis zadania

Po rozbudowie przedszkola do placówki będzie uczęszczało około 300 dzieci. Ze względu na zwiększoną liczbę dzieci uczęszczających do Przedszkola nr 2 w Łapach w latach 2022-2023 zasadne jest wygospodarowanie miejsca do zabaw podwórkowych. Zaplanowany plac zabaw uatrakcyjni pobyt przedszkolakom oraz wpłynie na rozwój ruchowy najmłodszych mieszkańców gminy Łapy. Ponadto zagospodarowanie terenu przy Przedszkolu nr 2 będzie dodatkowym atutem gminy Łapy dla rodzin z dziećmi, które planują osiedlenie się w naszym mieście i będą korzystały z oferty przedszkola.

Z placu zabaw, na co dzień będzie korzystało 11 grup przedszkolnych – około 300 dzieci w wieku od 3-6 lat.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

99 512,36 zł

11. Budowa placu zabaw przy ul. Długiej w Łapach

 Lokalizacja

Skrzyżowanie ulicy Długiej i ulicy Sybiraków w Łapach (działka nr 558/3)

Opis zadania

Zadanie zakłada budowę placu zabaw dla dzieci. Projekt ten jest niezwykle istotny z powodu braku wystarczającej liczby miejsc do zabawy dla dzieci na południowej stronie miasta. W najbliższej okolicy nie ma wystarczającej liczby miejsc do wspólnych zabaw najmłodszych. W związku z rozwojem miasta oraz planowaną budową nowych bloków i domów jednorodzinnych w okolicy przybywa rodzin, a tym samym jest coraz więcej dzieci. Powstanie takiego miejsca ma wiele korzyści: stanowi miejsce spotkań dzieci i rodziców, sprzyja zacieśnieniu relacji sąsiedzkich i otwiera lokalną społeczność na różne inicjatywy, kształtuje prawdziwe postawy społeczne wśród najmłodszych i sprzyja ich rozwojowi, zachęca dzieci i rodziców do atrakcyjnego spędzania wspólnych chwil na świeżym powietrzu oraz podnosi atrakcyjność osiedla. Korzystana lokalizacja w bliskości osiedli przy ul. Długiej, Małej oraz Cmentarnej jest dodatkowym atutem przedsięwzięcia.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

99 900,00 zł

12. „Czas wolny pod chmurką – rekreacja i bezpieczeństwo”. Rewitalizacja placu szkolnego z budowa parkingu

 Lokalizacja

 Teren Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marii Konopnickiej w Łapach, ul. Letnia 1, 18-100 Łapy

 Opis zadania

Zadaniem jest stworzenie przestrzeni do rekreacji z parkingiem. Zaplanowano rewitalizację części placu przy szkole (pierwszy etap wyremontowano w 2018 r.). Jest to konieczne ze względu na bezpieczeństwo użytkowników, czyli uczniów, rodziców i pracowników, a także mieszkańców osiedla korzystających na co dzień z bazy sportowej przy szkole. Zadanie to jest też przedmiotem zaleceń Sanepidu.

Organizacja przestrzeni placu polegałaby na:

  • Stworzeniu terenu rekreacyjnego dla bezpiecznego spędzania na świeżym powietrzu przerw śródlekcyjnych przez dzieci oraz dostępnego miejsca wypoczynku dla mieszkańców osiedla po zajęciach szkolnych;
  • Zabezpieczeniu skarpy przy boisku szkolnym, które sukcesywnie jest zanieczyszczane przez osuwający się piach;
  • Wydzieleniu bezpiecznych ciągów komunikacyjnych, tak aby nie krzyżowały się drogi pieszych i kierujących pojazdami;
  • Wydzieleniu miejsc parkingowych i odgrodzeniu ich od części rekreacyjnej

Proponowana inwestycja dostępna będzie dla mieszkańców osiedla, sołectw: Gąsówka Osse, Gąsówka Stara, przez co w pewien sposób wypełni lukę brakującego miejsca do rekreacji czy integracji lokalnej społeczności. Zachęci do aktywnego spędzania czasu dzieciom, młodzieży. Będzie miejscem przyjaznym dla mieszkańców.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

100 000,00 zł

13. Ogrodzony Park Zabaw dla dzieci

Lokalizacja

Skwer skrzyżowania ulicy Asnyka z Sosnową w Łapach (działka nr 196/1)

Opis zadania

Teren zlokalizowany w obszarze stacji kolejowej Łapy - Osse nie posiada żadnego placu zabaw, który by pozwolił na integrację dzieci. Jedyny zlokalizowany w okolicy plac zabaw znajduje się na terenie szkoły, który to jest zamknięty i słabo wyposażony. Plac zabaw na danym skwerze został zaprojektowany z myślą o dzieciach w przedziale od 1 – 10 lat i posiada sprzęty metalowe ocynkowane, które będą dużo trwalsze niż podobne konstrukcje drewniane, co powoduje zarazem mniejsze koszty eksploatacji.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

69 599,88 zł

14. DREWNIANA ALTANA ZE STOŁAMI I ŁAWAMI – miejsce do spotkań i warsztatów oraz integracji wewnątrz - i międzypokoleniowej o każdej porze roku dla dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów.

Lokalizacja

Leśnikowska 54, 18-100 Łapy

Opis zadania

Seniorom w Łapach w tym także Seniorom z Dziennego Domu „SENIOR+”, z klubu „SENIOR+”, którzy w większości mieszkają w blokach brakuje miejsca spotkań na świeżym powietrzu. Biorąc pod uwagę obecnie panującą pandemię COVID-19, gdzie rekomenduje się jak najwięcej aktywności na świeżym powietrzu, spotkania na świeżym powietrzu, a także tak ważna rolę spotkań towarzyskich, których brak odczuli seniorzy oraz wszyscy inni mieszkańcy Łap w obliczu zamknięcia się w domach przez długi okres czasu w mienionym roku wybudowanie altany to doskonała perspektywa spotkań międzypokoleniowych i wewnątrzpokoleniowych dla mieszkańców Łap. Po wizytach w innych Dziennych Domach i innych instytucjach działających na rzecz Seniorów Seniorzy Z Dziennego Domu „SENIOR+” w Łapach zauważyli potrzebę zaadoptowania pewnych pomysłów na swój grunt stąd powstał pomysł na zagospodarowanie terenu obok istniejącego od blisko 6 lat Dziennego domu SENIOR+ w Łapach. Chcielibyśmy, aby obok naszego budynku stanęła duża do połowy wysokości zabudowana altana z kratownicą i zabezpieczeniem od owadów i wiatru mogąca pomieścić min. 40 osób. Dogodna lokalizacja, z dala od głównej drogi od gwaru samochodów, sprzyjałaby użytkowaniu takiego miejsca. W Łapach nie ma takiego miejsca na otwartej przestrzeni, zadaszonego, które chroniłoby latem od słońca, zimą od wiatru, czy opadów atmosferycznych. Wybudowanie takiej altany poszerzyłoby zakres prowadzonych zajęć w ramach istniejącego Dziennego Domu SENIOR+, Klubu SENIOR+, Klubu Integracji Społecznej, a także mającego powstać Klubu Wolontariusza oraz Akademii Lidera Lokalnego, a także większą perspektywę i możliwości dla działań podejmowanych w ramach działalności w/w instytucji o zajęcia na świeżym powietrzu. Zwiększyłoby to również integrację wewnątrzpokoleniową z innymi Seniorami zrzeszonymi i niezrzeszonymi oraz międzypokoleniową z dziećmi, młodzieżą, osobami niepełnosprawnymi, dorosłymi jak również seniorami. (…).

Szacunkowy koszt realizacji zadania

45 000,00 zł

15. Wydanie albumu z okazji 100–lecia Szkoły Podstawowej nr 2 w Łapach

Lokalizacja

Szkoła Podstawowa nr 2 w Łapach

 Opis zadania

Szkoła Podstawowa nr 2 w Łapach powstała 1 lutego 1922 roku, jako Żeńska Szkoła Powszechna. Od tej daty minęło 100 lat. Społeczność szkoły chce uczcić ten fakt, który jest ważny dla uczniów, nauczycieli, rodziców oraz absolwentów. Obchody 100-lecia będą doskonałą okazją do wspomnień. Wydanie albumu z archiwalnymi zdjęciami z historii szkoły oraz wspomnieniami uczniów i nauczycieli wzbogaci obchody święta szkoły i będzie doskonałą promocją szkoły i naszego miasta. 

Szacunkowy koszt realizacji zadania

35 000,00 zł

16. Iluminacje 3D na Święta Bożego Narodzenia

Lokalizacja

Plac Niepodległości w Łapach

Opis zadania

Przedmiotem zadania jest zakup i montaż unikatowych, przestrzennych dekoracji świątecznych ulokowanych na Placu Nieodległości w Łapach.

Mieszkańcy gminy wielokrotnie wskazywali, że miasto Łapy nie posiada ciekawych iluminacji świątecznych, co wpływa negatywnie na wizerunek i postrzeganie miasta w zestawieniu z innymi, sąsiednimi miastami.

Proponowane dekoracje składają się z dwóch instalacji, których kolorystyka utrzymana jest w jednolitym stylu, nawiązującym do już użytkowanych elementów iluminacji  świątecznych w centrum miasta.  Wybór elementów nie jest przypadkowy, instalacja ciuchci z wagonami nawiązuje do historii miasta „Łapy – miasto przy kolei’’, a fotorama z hasztagiem „#Łapy” ma na celu promocję miasta i poprawę jego wizerunku. Dodatkowym atutem instalacji fotogramy jest możliwość wykorzystania jej po za okresem bożonarodzeniowym po demontażu niektórych elementów. 

Instalacje mogą służyć mieszkańcom Gminy Łapy oraz gościom odwiedzającym miasto w okresie świątecznym. Należy zaznaczyć, że instalacja ciuchci pozwala na wchodzenie do środka, co stanowi dodatkowa atrakcję zwłaszcza dla dzieci. Fotorama z hasztagiem to atrakcja dla każdej grupy wiekowej. Projekt zakłada, że młodzież i dorośli z dziećmi będą wykonywać w niej zdjęcia, które potem będą promowały gminę na portalach społecznościowych.

Świąteczne iluminacje w formie instalacji 3D rozwiązują problem braku atrakcji świątecznych oraz poprawią odczuwanie bożonarodzeniowej atmosfery wśród społeczeństwa. Bezsprzecznie projekt będzie źródłem wielu chwil radości mieszkańców Gminy Łapy.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

99 326,62 zł

17. Zwiększenie ilości koszy na śmieci na terenie Gminy Łapy oraz montaż koszy przeznaczonych do segregacji drobnych odpadów

Lokalizacja

Obszar Gminy Łapy

Opis zadania

Mieszkańcy Gminy Łapy narzekają, iż w mieście brakuje koszy na śmieci. Dotyczy to nowopowstałych ulic, jak również starszych części miejscowości. W ostatnich latach wymienione zastały kosze, zaś ich ilość jest w dalszym ciągu niewystarczająca.

Zamontowanie koszy przeznaczonych do segregacji w centrum oraz w miejscach newralgicznych, pomoże utrzymać porządek, jak również przyczyni się do poprawy ekologii w naszym mieście. Kosz, który spełniałby te oczekiwania to model ZUT 4X35 posiadający cztery pojemniki z oznaczeniami przydający się podczas segregacji. Charakteryzuje się wysoka jakością i estetyka wykonania oraz dużą trwałością. Solidne wykonanie z blachy perforowanej o grubości 1,5 mm, a daszka o grubości 2 mm oraz zwarta i zamknięta konstrukcja tego kosza potrafi się oprzeć ciężkim aktom wandalizmu. Pojemniki są ocynkowane i malowane specjalnymi farbami proszkowymi, dzięki temu są odporne na warunki atmosferyczne. Przydatna funkcją jest możliwość przechylania każdego pojemnika celem opróżnienia. Wymiary kompletne: 480x400x1250mmx4 , masa 60 kg, pojemnik 4 x 35 litrów, wysokość: 110cm (wysokość kosza od powierzchni ziemi).

Oprócz koszy przeznaczonych do segregacji drobnych odpadów, warto byłoby zwiększyć ilość pojedynczych koszy. We wcześniejszych latach zainstalowane zostały betonowe kosze na śmieci z metalową obręczą w kolorze miedzianym. By kontynuować estetykę istniejących już pojemników, najlepszym rozwiązaniem jest doposażenie kolejnych części gminy Łapy w ten sam model kosza, tj. ZUT-40BOM. Dzięki zastosowaniu ciężkiego tworzywa, jakim jest beton, ryzyko zdewastowania czy też kradzieży pojemników na śmieci jest minimalna. Są to trwałe i solidne kosze uliczne. Nie ma obaw, że zostaną zabrane ze swojego miejsca, ani ze po krótkim czasie od postawienia będą powyginane i zniszczone, jak to bywa z produktami z tworzywa sztucznego.

W wyposażeniu standardowym są: okrągła obudowa betonowa, ozdobiona eleganckim pasem miedzianym oraz ocynkowany wkład o pojemności 40 litrów, wysokości: 640 mm, średnicy: 480 mm. Masa: 140 kg.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

87 347,46 zł

18. „zŁAP książkę – punkty bookcrossingu w gminie Łapy”

 Lokalizacja

  • Przy placu zabaw obok dworca PKS w Łapach,
  • Przy ul. Cmentarnej w Łapach obok tablicy ogłoszeń naprzeciwko sklepu Gama,
  • Na trawniku obok tablicy ogłoszeń przed bramą wjazdową do szpitala w Łapach,
  • Przy WDK w Łapach Szołajdach,
  • Przy placu zabaw w Łapach Dębowinie,
  • Przy szkole w Łapach Osse,
  • Przy szkole w Płonce Kościelnej,
  • Przy oddziale przedszkolnym w Daniłowie Dużym,
  • Na plaży obok wieży widokowej w Uhowie.

Lokalizacje są tylko propozycją, możliwe jest też ustawienie budek w innych miejscach.

Opis zadania

W czasach, kiedy swobodne podejście i uwolnienie literatury metodą bookcrossingu jest jedną z metod na odnowienie mody na czytanie, jako pracownik filii łapskiej biblioteki, proponuję włączenie się w to działanie, tak popularne w wielu przestrzeniach miejskich. W gminie Łapy nie ma dotychczas książek w przestrzeni publicznej. Mini biblioteczki w postaci ogólnodostępnych budek z książkami  usytuowane na terenie miasta i gminy będą zachętą dla mieszkańców do spotkania z literaturą, a pośrednio mogą ich również skłonić do zapoznania się z ofertą łapskiej biblioteki oraz jej filii. Każdy może wziąć książki z budki do domu, a także dołożyć swoje zaczytane już egzemplarze do punktów, tak, aby krążyły one wśród czytelników i mogły stać się użyteczne dla wielu osób. Zadanie ma służyć wszystkim mieszkańcom gminy Łapy, ponieważ planowane jest ustawienie dziewięciu budek na terenie miasta i wsi. Inicjatywa książki w przestrzeni publicznej jest nie tylko kolejną metodą promocji czytelnictwa, niesie również za sobą duże korzyści społeczne, a także jest sposobem na wzrost poziomu czytelnictwa. Zadanie bez wątpienia poszerzy zasięg oddziaływania biblioteki, jako nowoczesnej instytucji wychodzącej naprzeciw nowym trendom, rozpowszechni ideę literackiej wymiany, pomoże również dotrzeć z ofertą do nowych, przypadkowych odbiorców.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

13 800,00 zł

19. Zagospodarowanie placu w Łapach - Korczakach

 Lokalizacja

 Łapy – Korczaki ( działka nr 59 ) użytkowana przez sołectwo

 Opis zadania

Propozycja zadania dotyczy zagospodarowania działki zgodnie z wykonanym w 2020 roku projektem zagospodarowania i polega na: wykonaniu boiska trawiastego z piłkochwytami, zakupie i montażu 3 ławek i 3 koszy na śmieci, zakupie i montażu urządzeń siłowni zewnętrznej (orbitek, biegacz, wyciąg górny/prasa nożna, woślarz, motyl/prasa ręczna), zakupie i montażu huśtawki podwójnej oraz częściowej zabudowie mającej na celu ochronę przed wiatrem i deszczem, wykonanej w 2021 r., altany oraz wykonanie nasadzeń zieleni.

Zgłoszona propozycja zadania ma na celu stworzenie miejsca do integracji i aktywizacji mieszkańców wsi Łapy – Korczaki. Miejsce to będzie służyło do spotkań mieszkańców, ale również będzie miało charakter bezpiecznego miejsca do aktywności sportowych dla dzieci i młodzieży.

W Łapach – Korczakach nie ma miejsca np. klubu czy świetlicy wiejskiej ani też placu zabaw, gdzie mieszkańcy mogliby się spotkać i aktywnie spędzić czas ze swoimi dziećmi lub w gronie sąsiadów.

Na terenie wsi Korczaki znajduje się plac gminny, który jest ogrodzony i uporządkowany czynem społecznym mieszkańców. Z funduszu sołeckiego został wykonany projekt zagospodarowania placu. W ramach Budżetu Obywatelskiego 2021 została wybudowana altana drewniana wyposażona w stoły i ławy.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

100 000,00 zł

20. Rozbudowa budynku OSP w Płonce Kościelnej

 Lokalizacja

Płonka Kościelna 31 18-100 Łapy, Nr działki 170/1, teren przy OSP W Płonce Kościelnej

Opis zadania

Rozbudowa budynku Strażnicy OSP w Płonce Kościelnej to niezbędna inwestycja konieczna ze względu na dynamiczny rozwój jednostki oraz systematyczne pozyskiwanie sprzętu ratowniczego będącego na wyposażeniu OSP w Płonce Kościelnej.

Z środków własnych OSP w 2021 roku został wykonany projekt rozbudowy (rzut budynku i widok zagospodarowania terenu w załączniku), a z pozyskiwanych środków została zakupiona część materiałów niezbędnych do rozbudowy w tym stal, cegły, bloczki do budowy ścian. Dużą część prac koniecznych przy rozbudowie zostanie wykonanych nieodpłatnie przez Druhów z OSP w Płonce Kościelnej.

Zadania, które realizują Strażacy ochotnicy to oprócz zadań związanych z zabezpieczeniem przeciwpożarowym, ratownictwem i działaniami prewencyjnymi to integracja społeczności lokalnej i praca na rzecz mieszkańców. Rozbudowa obecnego budynku to konieczność. Umożliwi wielowymiarową integrację społeczności przy wykorzystaniu budynku OSP. Ponadto w pomieszczeniach zostaną udostępnione posiadane dokumenty i elementy historycznego wyposażenia, które będą dostępne chętnym chcącym zapoznać się z historią jednostki oraz będzie możliwość obejrzenia wyposażenia straży.

Szacunkowy koszt realizacji zadania

100 000,00 zł