Podlaski Oddział NFZ - Załatw sprawę korespondencyjnie
W trosce o bezpieczeństwo naszych interesantów i pracowników – aby ograniczyć rozprzestrzenianie się wywoływanej przez koronawirusa choroby COVID-19 – zachęcamy do ograniczenia osobistego kontaktu z placówkami podlaskiego oddziału NFZ do minimum.
Te sprawy można załatwić bez konieczności wizyty w Funduszu:
Zlecenia na wyroby medyczne:
- od 1 stycznia 2020 r. lekarze w poradniach/oddziałach szpitalnych mogą po wystawieniu zlecenia na wyroby medyczne od razu je potwierdzić, jeśli jednak pacjent otrzyma zlecenie na starym druku, może go przesłać poczta do NFZ w celu potwierdzenia. Potwierdzone zlecenie odeślemy na wskazany przez pacjenta adres.
Skierowania na leczenie uzdrowiskowe:
- może przesłać do Oddziału Funduszu bezpośrednio lekarz kierujący lub pacjenta.
Wszelkie sprawy związane z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe nie wymagają osobistego zaangażowania pacjenta – są załatwiane wyłącznie korespondencyjnie.
Karty EKUZ:
- wnioski o wydanie EKUZ można złożyć w formie elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., poprzez ePUAP oraz listownie.
Ubezpieczenie w NFZ:
- wniosek o weryfikację statusu ubezpieczenia zdrowotnego (EWUŚ) oraz wnioski i pytania dotyczące okresów i zasad ubezpieczenia zdrowotnego można przesłać pocztą tradycyjną lub mejlem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (skan pisma)
Ubezpieczenie dobrowolne:
- wniosek o zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego można wysłać tradycyjną pocztą, poprzez ePUAP lub mejlem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Korzystanie z e-rozwiązań pomoże zminimalizować ryzyko zarażenia zarówno u Państwa, jak i naszych pracowników.
W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju, w najbliższym czasie może zostać zmniejszona do niezbędnego minimum liczba stanowisk obsługi klientów w podlaskim NFZ.
Liczymy na Państwa wyrozumiałość i zrozumienie.
W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z Telefoniczną Informacją Pacjenta pod numerem 800 190 590.
Rafał Tomaszczuk
Rzecznik Prasowy POW NFZ